Рожищенська міська рада
З вірою до Бога, з правдою - до людей

Депутатів міської ради вчили запобігати корупції

 

У Рожищенській міській раді відбувся навчальний семінар для депутатів на тему: «Основи законодавства про запобігання корупції та конфлікту інтересів», який провела спеціаліст І категорії, юрист Марина Спірідонова та секретар ради Ірина Гундир.

Метою навчання стала необхідність підвищення рівня знань обранців громади щодо правильності заповнення електронної декларації. Під час семінару висвітлили основні аспекти щорічного звітування посадових осіб про майновий стан та основні проблеми, які виникають при заповненні електронних декларацій. Марина Сергіївна звернула увагу депутатів на необхідність повідомлення про зміни у майновому стані у разі придбання або продажу цінного майна, нагадала про необхідність встигнути заповнити і подати щорічну декларацію до 1 квітня поточного року за 2017 рік за формою, визначеною Національним агентством.

Увагу слухачів доповідачка звернула на застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю. Тож присутні ознайомились із такими питаннями: адміністративно-правові заходи протидії корупції; відповідальність за корупційні правопорушення; запобігання та врегулювання конфлікту інтересів на публічній службі; правові аспекти захисту особи у разі виникнення корупційних правопорушень.

«Як ви уже знаєте, єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування – це електронна онлайн-система, що дозволяє вносити, перевіряти й оприлюднювати майнові декларації держслужбовців та інших осіб, що за законом зобов'язані це робити. Реєстр запрацював у серпні 2016 року і був створений на виконання Закону України «Про запобігання корупції». Забезпечення функціонування цього реєстру належить до повноважень Національного агентства із запобігання корупції (НАЗК). З 1 січня 2018 року для державних чиновників розпочалося подання електронних декларацій за 2017 рік, яке триватиме до 1 квітня», – поінформувала депутатів Марина Спірідонова.

Також юрист додала, що декларації подають усі уповноваженні на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зокрема, депутати місцевих рад, міські й селищні голови та інші.

«Раніше звіти подавалися в паперовій формі, проконтролювати подачу було досить важко через брак часу та форму подання звітності. Через це деякі особи оминали процес декларування. Наразі влада вже закінчує розробку автоматичного контролю й перевірки наявності та достовірності декларацій. Нова форма декларації зручніша та більш повна від попереднього варіанту. Вона налічує 16 розділів (раніше їх було шість). В електронній декларації залишається декларування доходів, нерухомого майна, транспортних засобів, видатків тощо. З’являються нові розділи про об’єкти незавершеного будівництва, нематеріальні активи, бенефіціарну власність у юридичних осіб та на майно, членство в громадських об’єднаннях та їхніх органах, роботу за сумісництвом», – пояснила присутнім Марина Сергіївна.

Секретар ради Ірина Олегівна нагадала присутнім що, аби заповнити декларацію, потрібно отримати електронний підпис, який потрібно поновлювати раз на рік. Найпростіше це зробити через онлайн-банкінг «Приват-24», що займе 5-10 хв. Так само через «Приват-24» можна отримати достовірну довідку про доходи. Раніше, щоб отримати довідку про доходи, треба було подавати запит у податкову і чекати 10 днів. Також вона зазначила, що вписувати у декларацію необхідно тих членів сім'ї, які пов’язані з декларантом спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки, ведуть спільне господарство.

«Акцентую увагу на тому, що першочергово необхідно зробити декларанту. По-перше, перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. По-друге, перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису для роботи з Реєстром».

За словами юриста міської ради, перевірка декларацій покладена на Департамент фінансового контролю і моніторингу способу життя НАЗК. Подання недостовірних відомостей у декларації карається в залежності від розбіжності між реальними та задекларованими статками, а саме: штрафом від 50 до 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, громадськими роботами або позбавленням волі на термін до 2 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на термін до 3 років. Раніше жодного покарання за недостовірні або неповні дані у деклараціях не було, лише штраф за несвоєчасне їх подання.

На семінарі детально розглянули питання «Конфлікти інтересів: ознаки та способи врегулювання».

«Питання конфлікту інтересів – етична норма поведінки, коли депутати свідомі, що неетично голосувати, наприклад, за надання земельних ділянок своїм родичам, надавати преференції своїм фірмам, вигравати тендери у своєї ради. У такому випадку, згідно з діючим законодавством, депутат має право розглядати подібні рішення на постійних комісіях, але під час засідання сесії перед голосуванням за певне питання піднятися і оголосити про те, що в нього є конфлікт інтересів, – зауважила Марина Спірідонова. – Оголошення про конфлікт інтересів має бути публічно оголошено під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання та зафіксовано у протоколі. Якщо цього не було, це є підставою для звернення у відповідні  органи: НАЗК або Національну поліцію. Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, може бути накладене протягом трьох місяців із дня його виявлення, але не пізніше двох років із дня його вчинення».

На завершення заходу доповідачі відповіли на численні питання присутніх, зокрема, щодо особливостей декларування майна родичів, майна яке перебуває у користуванні, а також готівки. Організатори роздали присутнім інформативні, роз’яснювальні брошури з основними поняттями та вимогами Закону України «Про запобігання корупції».

« повернутися до списку новин