A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Рожищенська міська рада
Волинська область, Рожищенський район

Водопровідно-каналізаційна мережа Рожища – стан, проблеми та шляхи вдосконалення

Дата: 01.06.2020 14:33
Кількість переглядів: 498

Однією з важливих складових роботи Рожищенського ПЖКГ є водопровідні та каналізаційні мережі. Не секрет, що актуальною проблемою водоканалів України загалом та Рожища, зокрема, є зношеність мереж. Про це розповідає директор Рожищенського ПЖКГ Олександр Іщук.

Який стан водопровідно-каналізаційних мереж є на обслуговуванні підприємства?

На сьогодні на балансі підприємства знаходиться 22 км водопровідних, 11 км каналізаційних міських мереж, 5 артсвердловин, дві напорних станції на подачі холодної води, 5 каналізаційно-насосних станцій по перекачуванню зворотних стічних вод та поля фільтрації. На усіх цих об’єктах працює п'ятнадцять працівників обслуговуючого та ремонтного персоналу. 90 % мереж відпрацювало свій рекомендований термін експлуатації. 20 % протяжності мереж знаходяться в ветхому та аварійному стані. Тільки завдяки досвіду і вмінням обслуговуючого персоналу та підвищеною відповідальністю на певних ділянках підприємству вдається без довготривалих перебоїв надавати послуги по водопостачанню.

Яка нині якість питної води, що подається в місто?

Щодо якості та наша Рожищенська вода відповідає гігієнічним вимогам до води питної. По контролю за якістю підприємство працює з районним лабораторним відділенням Луцького міськміжрайонного ДУ Волинський ОЛЦ МОЗ України згідно графіка. Питна вода не потребує додаткового очищення як по хімічним так і по бактеріологічним показникам. Головне управління Держпродспожив служби у Волинській області регулярно проводить планові заходи з контролю якості питної води.

Яких заходів вживає підприємство для зменшення кількості та терміну відключень споживачів від централізованого водопостачання?

Протягом 2019 – 2020 років при значній фінансовій підтримці міської ради підприємство планово виконує ремонтні роботи по забезпеченню локального відключення при тих чи інших аварійних ситуаціях. Так при аварії ми стараємося не відключати все містро, а лише той район де є порив водопроводу. Тепер залишилося близько десяти розподільчих колодязів де необхідно провести ремонтні роботи. При проведенні цих робіт ми змушені планово відключати все місто. Про заміну зношених мереж ми мову не ведемо, це питання дуже складне і дороговартісне.

Чи відшкодовує чинний тариф витрати з видобутку та постачання питної води?

На сьогодні тариф становить:

  • на послугу з централізованого водопостачання – 14,84 грн. за 1 куб. метр;
  • на послугу з централізованого водовідведення 19,85 грн. за 1 куб. метр. Для нашого підприємства ціна хоч і невелика, але можна було б виживати, при умові реалізації хоча б 70 % видобутої води. Ось ми підійшли до основного питання – це витрати питної води.

Щомісячно водоканал підіймає 19 - 20 тисяч метрів кубічних (тонн) води, реалізовуємо 13-14 тисяч метрів кубічних, втрати води сягають 36%.

Технологічні втрати при підйомі, транспортуванні враховані і складають 25%. Періодично, в літню пору втрати збільшуються через те, що проходить полив земельних ділянок, підключені літні кухні.

Аварійні ситуації ліквідовуємо вчасно, великих поривів немає, непередбачений витік води усуваємо, так що основне питання – це позаоблікове споживання усіма абонентами міста.

Оскільки усі водопровідно – каналізаційні мережі дісталися підприємству у спадок від Рожищесільмашу, Рожищенського РТП, Консервного заводу, Райагробуду без технічної документації, без водопровідних схем розміщення мереж то сьогодні спеціалістами підприємства відновлено частину схем прокладання водопровідних мереж, але частина тієї «павутини» залишається невідомою як в мережах так і по приєднаних абонентах. Сьогодні прийнято рішення по обстеженню вузлів обліку кожного споживача незалежно від підключення чи до центрального водопроводу чи сусід від сусіда. Комісійно протягом літа й осені буде проведено обстеження усіх абонентів.

До порушників при неправильному підключенні будуть застосовані штрафні санкції. А тому ще раз наполегливо прошу – якщо у когось є сумніви по обліку звертатися у водоканал і працівники зроблять обстеження та виявлять безоблікове споживання води та усунуть порушення без будь-яких штрафів. Втрати води повинні зменшуватися.

Які плани на майбутнє?

Хотілося б побачити хороше водопровідне господарство з прокладеними спроєктованими вуличними водопровідними мережами, ліквідувати водопровідну «павутину» по городах та господарствах. Вода у нас дуже хорошої якості тому прошу усіх абонентів економно та бережно використовувати питну воду у щоденному побуті.

А саме головне це ще раз перевірити усю запірну арматуру, усі лічильники на предмет витоку води та привести до належного стану облік споживання холодної води.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь