Вимоги до маркування харчової продукції: що має знати покупець
З метою забезпечення прав споживача, його законних інтересів, стосовно отримання інформації про харчовий продукт, маркування товарів та послуг на території України повинне здійснюватися державною мовою.
Це передбачено нормою частини 5 статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
У разі виявлення харчового продукту на маркуванні (етикетці) якого зазначено інформацію недержавною мовою, споживач має право звернутися до оператора ринку, для отримання пояснень щодо інформації вказаної на маркуванні, а також звернутися із відповідною заявою до територіального органу Держпродспоживслужби.
Заява (звернення) повинна містити інформацію про порушення, що спричинило шкоду правам та законним інтересам споживача.
Разом з цим, у разі наявності, до звернення додається етикетка, копія чеку (квитанції) про оплату, інші матеріали (відео-фіксація, фото-фіксація тощо), що підтверджують такі порушення. Письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Обгрунтоване звернення споживача , надання підтверджуючих матеріалів, надає правові підстави для проведення позапланового заходу державного контролю Головним управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області.
При виявленні та підтвердженні таких порушень, передбачено адміністративно-господарську відповідальність операторів ринку харчових продуктів.
Контактна інформація для надсилання звернень:
Головне управління Держпродспожмивслужби у Волинській області
вулиця Поліська Січ, 10, Луцьк, Волинська область, 43000
E-MAIL: post@voldpss.gov.ua
ТЕЛЕФОН: +38(0332) 72-93-81