ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ Детального плану території в межах гірничого відводу південної частини Валер'янівської ділянки Кульчинського родовища в с.Валер'янівка,

13.05.2024

Замовник: Рожищенська міська рада
1)Назва документа державного планування:
Детальний план території в межах гірничого відводу південної частини Валер'янівської ділянки Кульчинського родовища в с.Валер'янівка, Луцького району, Волинської області.

2) Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:
«Детальний план території в межах гірничого відводу південної частини Валер'янівської ділянки Кульчинського родовища в с.Валер'янівка, Луцького району, Волинської області» є видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування розташування та експлуатації об’єкту, забудови та іншого використання території. Детальний план визначає планувальну організацію і розвиток частини території, містобудівні умови та обмеження забудови в межах території проєктування.
Згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальні плани території підлягають стратегічній

екологічній оцінці. Підставою для розроблення детального плану території є рішення Рожищенської міської ради від 23.02.2024 №41/10. При розробленні детального плану враховуються: Земельний, Водний кодекс України, Кодекс України про надра, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.11-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»,закони України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону земель», «Про оцінку впливу на довкілля», «Про природно-заповідний фонд України», «Про екологічну мережу» та інші.
3) Якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Територія, для якої розробляється детальний план, розташована на півдні села Валер’янівка, Луцького району, Волинської області. Загальна площа території розроблення детального плану, згідно з завданням на розробку складає 10,07 га.Територія обмежена вулицею, лісовою дорогою, Блоком 4-В Південного Валер’янівського родовища піску та господарськими угіддями. Відповідно до проєктних рішень ДПТ вся територія змінює призначення на промислову забудову. Після розробки родовища і видобутку передбаченого об’єму природних надр, проводяться заходи щодо
рекультивації родовища. Проєкт визначає територіальні (просторові)умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах. До сфери охоплення стратегічної екологічної оцінки детального відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проєктних рішень. На сьогодні ТОВ «ЛЕНД БУД СЕРВІС», вже пройшло процедуру оцінки впливу на довкілля і отримало висновок Міндовкілля.
4) Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, для таких компонентів довкілля:
- ґрунти; - атмосферне повітря; - водні ресурси;- стан фауни, флори, біорізноманіття; - кліматичні фактори; - безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я.

б) Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом.

в) Зважаючи на проєктні рішення та географічне положення транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території для довкілля прикордонних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
1.Альтернатива1«Нульовий сценарій»-тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку не затвердження зазначеного документа державного планування.
2.Альтернатива 2«Альтернатива, що розглядається в проекті МД»–реалізація та впровадження проектних рішень ДПТ.
3.Альтернатива 3«Альтернатива, запропонована у звіті про СЕО»-врахування пропозицій звіту про СЕО в проекті ДПТ. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну
оцінку.

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:
Предметом стратегічної екологічної оцінки є проєктні рішення детального плану території, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення. З огляду на стратегічний характер такого виду документації як детальний план території, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки проєкту такого документа мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану території. Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування. Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища. Для здійснення
стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати наступну інформацію: - доповіді про стан довкілля, - статистичну інформацію, - дані моніторингу стану довкілля, - екологічні паспорти регіону; - оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля. Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність запланованої діяльності і
обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.
7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП:
Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проєктуванні, експлуатації споруд та інших об’єктів. Законом
встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення,
зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення.
При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я
населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів,
установлених санітарними нормами.

8) Пропозиції до структури та змісту звіту СЕО:
Звіт про СЕО розробляється у складі ДДП відповідно до вимог статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та містить: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності
населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики
впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами
досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо-та довгострокових (1,3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50 -100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому
числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);11) резюме нетехнічного характеру.

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання:
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування «Детальний план території в межах гірничого відводу південної частини Валер'янівської
ділянки Кульчинського родовища в с.Валер'янівка, Луцького району, Волинської області» подаються до відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, благоустрою, комунальної власності, інфраструктури, будівництва, транспорту та екології Рожищенської міської ради, юридична адреса: 45100, Волинська обл. , Рожищенський р-н, м. Рожище, вул. Незалежності, 60 e-mail адреса: architek.rda.rozhadm@gmail.com, (з поміткою в темі листа «Пропозиції до заяви про СЕО»). Строки подання зауважень і пропозицій: від 13.05.2024
року і триває до 23.05.2024 року включно (10 календарних днів).

10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Сайт Рожищенської міської ради 13.05.2024 року
Замовник/Уповноважена особа замовника: Рожищенська міська рада/КУЗАВКА ВАЛЕНТИН ГРИГОРОВИЧ

Поділитися: