Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

16.06.2025

Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема"

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 13.06.2025 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 12-06-15181-25 Замовник:

Рожищенська міська рада Луцького району Волинської області

Поштова адреса: 45100 вулиця Незалежності, 60, Рожище, Волинська область.

Офіційний веб-сайт: https://rozhrada.gov.ua

  1. Назва документа державного планування:

Детальний план території для розміщення «Цеху кормоприготування (кормоцех), продуктивністю 90 т/год гранульованого та розсипного комбікорму з допоміжними будівлями та спорудами» за межами населеного пункту Михайлин

  1. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Документ державного планування є важливою частиною містобудівної документації, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови й іншого використання території населеного пункту та розробляється і затверджується в інтересах мешканців села Михайлин з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Земельна ділянка перебуває у власності ТзОВ «ТЕРРА ВОЛИНЬ» (кадастровий номер 0724586900:04:002:0207 загальною площею 5,8888 га, яка розташована за межами населеного пункту с.Михайлин Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області). Проєкт «Детальний план території для розміщення «Цеху кормоприготування (кормоцех), продуктивністю 90 т/год гранульованого та розсипного комбікорму з допоміжними будівлями та спорудами», який знаходиться за межами населеного пункту с.Михайлин Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області) виконано з врахуванням вимог державних будівельних норм України та чинного законодавства України у сфері містобудівної діяльності. Мета розроблення ДПТ - деталізація планувальної структури і функціонального призначення території, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з Державними будівельними, екологічними і санітарно- гігієнічними нормами. Детальний план території земельної ділянки площею 5,8888 га є містобудівною документацією та документацією із землеустрою на місцевому рівні, що визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями. Детальний план території складається з графічних та текстових матеріалів. Графічні матеріалах креслення плану існуючого стану території та основного креслення виконуються на матеріалах топогеодезичної зйомки, актуальність яких підтверджується замовником при наданні завдання на розроблення містобудівної документації.

  1. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Згідно ст. 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» (п. 7 - хімічна промисловість: установки, в яких хімічні і біологічні процеси використовуються для виробництва білкових кормових добавок, ферментів та інших білкових речовин) передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, яка відноситься до 2 категорії видів планової діяльності. Наявність видів діяльності, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, на території проектування буде уточнена під час формування опорного плану території.

Необхідність впровадження на перспективу видів діяльності, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, буде визначена у ході розроблення проектних рішень детального плану.

  1. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Реалізація проєктних рішень може мати ймовірні наслідки для соціальних та природних складових навколишнього середовища. Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та можливих ризиків реалізації проєктних рішень містобудівної документації, зокрема: 1) Для довкілля. В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Детального плану території для таких компонентів довкілля: - ґрунти; - атмосферне повітря; - водні ресурси; -стан фауни, флори, біорізноманіття, - кліматичні фактори; у тому числі для здоров’я населення. 2) Для територій з природоохоронним статусом - території з природоохоронним статусом - відсутні. 3) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Вибір майданчика будівництва проведено з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району. Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності. Зважаючи на комплексність детального плану альтернативні рішення є можливими за окремими проектними рішеннями. За умови їх наявності відповідні альтернативи будуть розглянуті та оцінені в рамках стратегічної екологічної оцінки. У звіті про стратегічну екологічну оцінку будуть розглянуті та деталізовані наступні альтернативи: «нульовий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку не затвердження та не реалізації детального плану території; «максимально сприятливий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації, а саме впливу проєкту на стан компонентів навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров’я громадян, у випадку успішної реалізації детального плану території на засадах сталого розвитку. Деталізований опис розглянутих альтернатив буде представлено у звіті про стратегічну екологічну оцінку. Альтернатива 1:

«Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку

незатвердження зазначеного документа державного планування. У разі незатвердження документа державного планування, та відмова від реалізації проєкту призведе до неможливості розвитку економіки населеного пункту, як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. За даним варіантом подальший стабільний розвиток населеного пункту є, очевидно, проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів.

Альтернатива 2: Передбачення у проєкті подальшого перспективного розвитку даної території. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. При здійсненні стратегічної екологічної оцінки буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану. З метою визначення сфер охоплення стратегічної екологічної оцінки, основних екологічних проблем, цілей охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення, що мають відношення до детального плану, будуть розглянуті стратегічні цілі та завдання нормативних актів місцевих рад та адміністрацій. Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень детального плану цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування.

При виконанні стратегічної екологічної оцінки буде здійснено: - збір та аналіз

інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; - проведення аналізу слабких та сильних сторін території з точки зору екологічної ситуації ((SWOT-аналіз); - проведення громадського обговорення з метою отримання зауважень і пропозицій; - проведення консультацій з уповноваженими органами щодо екологічних цілей; - визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру; - проведення оцінки впливу документа державного планування на складові довкілля та на стан здоров’я населення; - визначення індикаторів, передбачених для здійснення моніторингу фактичного впливу впровадження документа державного планування на довкілля. Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: - доповідь про стан довкілля, - статистичну інформацію, - дані моніторингу стану довкілля. Основні методи під час стратегічної екологічної оцінки: – вивчення та аналіз формування й розвитку об’єктів території проєктування; – оцінка ризиків впливу екологічних чинників на стан здоров’я населення та навколишнього середовища; - запровадження постійних у часі спостережень за станом компонентів навколишнього природного середовища – ведення екологічного моніторингу за допомогою визначення екологічних індикаторів стану навколишнього середовища; -збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього природного середовища.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

У звіті про стратегічну екологічну оцінку будуть деталізовані заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації детального плану території на довкілля та стан здоров’я населення. З метою покращення стану навколишнього середовища містобудівною документацією передбачається ряд планувальних, організаційних та інженерних заходів. Комплекс засобів щодо захисту навколишнього середовища охоплює заходи, спрямовані на охорону та раціональне використання природних ресурсів, і заходи, які забезпечують нормативні санітарно- гігієнічні параметри середовища населених місць. Містобудівні заходи забезпечують охорону природного середовища за рахунок раціонального функціонального зонування території, створення санітарно-захисних, охоронних зон тощо, забезпечення екологічного балансу території. Законодавством України встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та відповідно містити: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за

необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

  1. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування «Детальний план території для розміщення «Цеху кормоприготування (кормоцех), продуктивністю 90 т/год гранульованого та розсипного комбікорму з допоміжними будівлями та спорудами», подаються до Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області за адресою: 45100 вулиця Незалежності, 60 м. Рожище Луцький район Волинська область.

Електронна адреса: m.rozhrada@gmail.com

Строк подання зауважень і пропозицій – становить 10 днів з дати публікації повідомлення про оприлюднення цієї

Заяви відповідно до частини п’ятої та шостої статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропозиції та зауваження, подані після встановленого строку, не розглядаються.

  1. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

На веб-сайті Рожищенської міської ради Луцького району, в Єдиному реєстрі стратегічної екологічної оцінки та в 3 публічних місцях с. Михайлин (роздруківку) від 16.06.2025

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Рожищенська міська рада Луцького району Волинської області

Поштова адреса: 45100, вулиця Незалежності, 60, Рожище, Волинська область.

Офіційний веб-сайт: https://rozhrada.gov.ua /Кузавка Валентин Григорович

Поділитися:

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування